Kasa już czeka, wystarczy złożyć wniosek - otoWejherowo.pl
25/11/2024
reklama
Aktualności

Kasa już czeka, wystarczy złożyć wniosek

reklama
Kasa już czeka, wystarczy złożyć wniosek

Można już składać wnioski o pieniądze na wyprawkę szkolną z programu „Dobry Start”.  Świadczenie „300 plus” mogą otrzymać rodzice i opiekunowie dzieci bez względu na dochody.

Jednorazowe świadczenie w kwocie 300 zł jest przeznaczone na zakup. podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.

reklama

Wsparcie przysługuje raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Wnioski na nowy okres świadczeniowy można składać od 1 lipca do końca listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.

Wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą aplikacji mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.

Zawiadomienia dotyczące świadczeń również będą przekazywane elektronicznie. Informację o przyznaniu wsparcia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja z w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia). Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

W ubiegłym roku szkolnym ZUS wypłacił ponad 4,6 mln takich świadczeń w kwocie blisko 1,4 mld zł. Na Pomorzu wypłaty sięgnęły kwoty 93 mln zł.

Można już składać wnioski o pieniądze na wyprawkę szkolną z programu „Dobry Start”.  Świadczenie „300 plus” mogą otrzymać rodzice i opiekunowie dzieci bez względu na dochody.

Jednorazowe świadczenie w kwocie 300 zł jest przeznaczone na zakup. podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.

Wsparcie przysługuje raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Wnioski na nowy okres świadczeniowy można składać od 1 lipca do końca listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.

Wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą aplikacji mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.

Zawiadomienia dotyczące świadczeń również będą przekazywane elektronicznie. Informację o przyznaniu wsparcia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja z w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia). Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

W ubiegłym roku szkolnym ZUS wypłacił ponad 4,6 mln takich świadczeń w kwocie blisko 1,4 mld zł. Na Pomorzu wypłaty sięgnęły kwoty 93 mln zł.