Oszuści grasują w powiecie wejherowskim! Trzy zgłoszenia w ciągu jednego dnia - otoWejherowo.pl
08/07/2024
reklama
Aktualności

Oszuści grasują w powiecie wejherowskim! Trzy zgłoszenia w ciągu jednego dnia

reklama
Oszuści grasują w powiecie wejherowskim! Trzy zgłoszenia w ciągu jednego dnia

Wczoraj na terenie powiatu wejherowskiego doszło do trzech oszustw. Mieszkańcy stracili łącznie ponad 13 tys. zł padając ofiarą popularnych metod oszustw internetowych.

66-letnia mieszkanka Redy padła ofiarą oszustwa “na pracownika banku”. Oszust podszywający się pod pracownika banku telefonicznie skontaktował się z kobietą, informując o nietypowej aktywności na jej koncie bankowym. Nakłonił ją do zainstalowania aplikacji na komputerze, która umożliwiła mu przejęcie kontroli nad jej kontem i kradzież 12 000 zł.

reklama

Druga osoba straciła 1000 zł w wyniku oszustwa “na Blika”. Oszust włamał się na konto społecznościowe bliskiej osoby ofiary i podszywając się pod nią, nakłonił ją do przekazania kodu Blika.

Trzecia zgłaszająca padła ofiarą oszustwa podczas zakupów internetowych. Zamówiony w połowie maja towar nie dotarł do niej do tej pory, a mimo opłacenia zakupu nie otrzymała zwrotu pieniędzy.

ZOBACZ TEŻ:

Oszustwo “na wnuczka” wciąż niestety działa. W Wejherowie pomogła sąsiadka

Tony nielegalnego towaru w kontenerze w Gdyni warte blisko 35 mln zł!

Jak działają oszuści?


Fałszywy pracownik banku: Oszust dzwoni do ofiary, podając się za pracownika banku. Informuje, że jej konto jest zagrożone i w celu jego ochrony, należy zainstalować specjalne oprogramowanie. Po zainstalowaniu oprogramowania oszust przejmuje kontrolę nad kontem ofiary i kradnie pieniądze.


Prośba o wygenerowanie kodu BLIK: Oszust kontaktuje się z ofiarą za pomocą komunikatora internetowego, podając się za bliską osobę lub znajomego, na którego konto się włamał. Prosi o wygenerowanie kodu BLIK, tłumacząc to pilną potrzebą zapłaty za zakupy czy pożyczki. Po otrzymaniu kodu oszust realizuje nim nieautoryzowane transakcje lub wypłaca z bankomatu.


Fałszywe oferty sprzedaży: Oszust wystawia na sprzedaż fikcyjny produkt w serwisie aukcyjnym lub ogłoszeniowym. Po skontaktowaniu się z ofiarą, prosi o płatność z góry i przesyła dane do przelewu lub link do strony, gdzie można dokonać płatności BLIK-iem.


Pamiętajmy, aby nigdy nie udostępniać nikomu danych do konta bankowego, kodów Blika czy innych poufnych informacji. Nie instalujmy aplikacji na urządzeniach na prośbę nieznanych osób. Dokonując zakupów online, sprawdzajmy wiarygodność sprzedawcy i używajmy zaufanych platform płatniczych. W razie wątpliwości skontaktujmy się z bankiem lub zaufanym źródłem informacji.

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Wejherowo na zdjęciach Google Street View. Zobacz, jak miasto wyglądało kilka lat temu