Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 9 w ramach projektu Erasmus wzięli udział w projekcie „Environmental Wars with Digital Games”, czyli „Wojny środowiskowe z grami cyfrowymi”. Innymi słowy we Włoszech spotkali się z rówieśnikami z Portugalii, Turcji i Włoch, którzy współuczestniczą w realizacji tego przedsięwzięcia.
Celem spotkania była realizacja celów zawartych w projekcie, oraz poszerzanie wiedzy uczestników o elementy włoskiej kultury. W wyjeździe do Włoch uczestniczyło sześciu uczniów klas ósmych.
– Uczniowie i nauczyciele brali udział w licznych warsztatach, uczyli się o zagrożonych gatunkach zwierząt, efektach globalnego ocieplenia, a w Fenice Green Energy Park zdobywali wiedzę o naturalnych źródłach energii. Podczas trwającego tydzień spotkania udało się im zwiedzić Padwę, plażę Porto Caleri oraz Wenecję – opisuje Olga Tomaszewska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 9 w Wejherowie. – Co więcej, uczniowie i nauczyciele biorący udział w wyjeździe projektowym gościli u włoskich rodzin. Biorąc udział w ich życiu domowym, poznawali kulturę i obyczaje gospodarzy. Spotkanie pozwoliło wzbogacić się o nowe doświadczenia, podnieść świadomość ekologiczną, społeczną oraz oczywiście doskonalić umiejętności językowe.
Projekt „Environmental Wars with Digital Games” to dwuletni projekt z udziałem 4 szkół z Turcji, Portugalii, Włoch i Polski oraz jednego stowarzyszenia pozarządowego z Turcji. Projekt koncentruje się na zagadnieniach środowiskowych i digitalizacji, polegający na wymianie dobrych praktyk.
Realizacja projektu ma na celu: wspieranie wykorzystania technologii cyfrowej na zajęciach, rozwijanie umiejętności wykorzystania aplikacji edukacyjnych, podejmowanie działań podnoszących świadomość ekologiczną, zwiększanie świadomości międzykulturowej, komunikacji i równoważności uczuć, a także zwiększenie wymiaru europejskiego w szkole poprzez rozwój komunikacji nauczycieli i integrację szkół.
Źródło: UM Wejherowo
Fot. UM Wejherowo