Szpital włączył się do akcji edukacyjnej, by skrócić kolejki - otoWejherowo.pl
24/11/2024
reklama
Aktualności

Szpital włączył się do akcji edukacyjnej, by skrócić kolejki

reklama
Szpital włączył się do akcji edukacyjnej, by skrócić kolejki

Nawet kilkanaście osób miesięcznie nie przychodzi na umówione wcześniej wizyty do poradni kardiologicznej wejherowskiego szpitala. Co więcej, osoby te nie uprzedzają o swojej nieobecności, blokując terminy, z których mogliby skorzystać inni chorzy potrzebujący specjalistycznej konsultacji.

Z podobnymi problemami borykają się niemal wszystkie szpitalne poradnie. Z uwagi na duże potrzeby mieszkańców regionu, ograniczenia kadrowe bądź limity udzielanych porad nałożone przez Narodowy Fundusz Zdrowia w kolejce do lekarzy specjalistów trzeba czekać nawet po kilka miesięcy. W tej sytuacji każdy termin, w którym lekarz może przyjąć pacjenta, jest szczególnie cenny. Niektórzy pacjenci nie uprzedzają jednak o rezygnacji z wizyty.

reklama

W odpowiedzi na tę sytuację spółka Szpitale Pomorskie, która prowadzi m.in. wejherowską placówkę  przystąpiły do kampanii Narodowego Funduszu Zdrowia o nazwie „Odwołuję – nie blokuję”. W ramach tej kampanii pacjenci są zachęcani do informowania rejestracji o swojej niemożności przybycia na umówioną wcześniej wizytę w poradniach specjalistycznych. To proste działanie pozwala zminimalizować straty czasu dla personelu medycznego oraz innych pacjentów, którzy mogliby skorzystać z tego terminu.

Małgorzata Pisarewicz, dyrektor ds. komunikacji społecznej i promocji Szpitali Pomorskich, podkreśla, że edukacja pacjentów w tym zakresie ma fundamentalne znaczenie, gdyż  to od ich świadomości i odpowiedzialności będzie zależeć, czy uda się ograniczyć lub wyeliminować to niekorzystne zjawisko. Zapewnia też, że Szpitale Pomorskie nadal będą podejmować wszelkie możliwe kroki w celu optymalizacji procesu organizacji wizyt oraz poprawy dostępności do specjalistycznych poradni.  

2 Komentarze

    Nie wiem jak w poradni kardiologicznej ale od lutego próbowałam się umówić telefonicznie na usg piersi i niestety nie udało mi się dodzwonić. Dopiero w czerwcu podczas urlopu osobiście podjechałam to dostałam termin na luty 2025. Do tego czasu to nie wiem czy nie zapomnę o tym badaniu lub jeśli nie będę mogła przyjść to jak poinformować poradnie że mnie nie będzie jak nikt nie odbiera telefonów.

    Polecam przychodnię Stermed wszelkie badania między innymi USG wykonują w kilka dni

Komentarze są wyłączone