47-letnia mieszkanka powiatu wejherowskiego odebrała telefon od oszusta podszywającego się pod pracownika banku. Oszust namówił ją do zainstalowania programu na swoim komputerze, a następnie uzyskując dostęp do jej konta bankowego wykonał przelewy na inne konta. Kobieta straciła 64 tys. zł.
Do policjantów zgłosiła się 47-latka, która została oszukana metodą na „pracownika banku”. Kobieta odebrała telefon i została poinformowana przez osobę przedstawiającą się za pracownika banku, że jej pieniądze są zagrożone. Rozmowa toczyła się w ten sposób, że oszust przekonał ją do zainstalowania programu na swoim komputerze, dzięki któremu uzyskał dostęp do jej konta i wykonał przelewy na kwotę 64 tys. zł.
Kobieta została przez oszustów przekonana, że jej pieniądze na koncie bankowym nie są bezpieczne i że koniecznie musi uzyskać pomoc „pracownika banku”. Kiedy pokrzywdzona zorientowała się, że utraciła swoje oszczędności, sprawę zgłosiła policjantom.
Policja apeluje!
Uważaj na przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banku. Jeżeli dzwoni do Ciebie osoba, która twierdzi, że pracuje w banku i przekonuje, że twoje konto jest zagrożone przez ataki hackerskie, albo ktoś próbował zalogować się na Twoje konto, zlecił z Twojego konta przelew lub próbował wziąć pożyczkę na Twoje dane, namawia do wzięcia kredytu i przekonuje, że bierzesz udział w tajnej akcji czy też namawia cię do wypłaty środków i przelania ich na bezpieczne konto- bądź ostrożny, bo to może być próba oszustwa!
Najlepiej zakończ rozmowę z oszustem i zadzwoń na znany numer swojego banku.
Źródło: policja Wejherowo. Fot. pixabay