Wczoraj doszło do kolejnego przypadku oszustwa metodą na „pracownika banku”. Tym razem ofiarą padł 40-letni mieszkaniec powiatu wejherowskiego, który stracił 12 tysięcy złotych.
Jak ustalili policjanci z Wejherowa, mężczyzna otrzymał telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Oszust poinformował 40-latka o rzekomym zagrożeniu dla jego środków finansowych i przekonał go do wypłaty wszystkich pieniędzy z konta. Następnie, za pomocą podanych przez oszusta kodów BLIK, pokrzywdzony wpłacił gotówkę do wpłatomatu, tym samym przekazując pieniądze przestępcy.
Policjanci apelują:
- Nie wierz w informacje przekazywane przez telefon, o rzekomym zagrożeniu dla Twoich oszczędności na bankowym koncie.
- Jeśli otrzymasz taki telefon, natychmiast przerwij rozmowę i skontaktuj się z bankiem osobiście lub za pośrednictwem oficjalnych kanałów komunikacji.
- Nigdy nie udostępniaj swoich danych osobowych ani haseł osobom dzwoniącym pod pretekstem przeprowadzenia jakichkolwiek czynności związanych z kontem bankowym.
- Nie wpłacaj pieniędzy na polecenie jakiejś nieznajomej osoby, która podaje Ci kody BLIK.
- Nie wypłacaj pieniędzy z konta na polecenie osoby dzwoniącej pod pretekstem zabezpieczenia środków.
- Nie przekazuj także kodów BLIK osobom nieznajomym.
- Za każdym razem jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy obawy, skontaktuj się z kimś bliskim, a kiedy podejrzewasz, że możesz być oszukiwany, skontaktuj się z policjantami.
Pamiętaj! Bank nigdy nie będzie prosił Cię o podanie pełnego numeru PIN do karty płatniczej, hasła do bankowości internetowej czy mobilnej ani o przekazanie kodu BLIK, a tym bardziej o instalację dodatkowego oprogramowania na telefonie czy komputerze. Pracownik banku nie będzie Cię prosił o wypłatę pieniędzy z konta i wpłatę ich we wpłatomacie, na podane kody blik.
Ofiarą oszustów może paść każdy, niezależnie od wieku. Zachowaj czujność.