System łączności TETRA został przekazany centrom zarządzania kryzysowego na Pomorzu. Ma zapewnić pewną łączność w przypadku sytuacji kryzysowych.
Usługa Łączności Krytycznej TETRA to zaawansowany system, pozwalający na prowadzenie bezpiecznych korespondencji, umożliwia szybką, niezawodną, szyfrowaną komunikację z jednostkami mobilnymi i stacjonarnymi jednocześnie. Infrastruktura, w oparciu o którą działa TETRA, jest całkowicie niezależna od publicznych systemów łączności, w tym także od sieci komórkowych.
– TETRA działa nawet wówczas, gdy zasilanie znika na wiele godzin. System ułatwi wykonywanie codziennych obowiązków, ale przede wszystkim pomoże w zapewnieniu łączności w przypadku sytuacji kryzysowych. Jest szczególnie pomocny w koordynacji akcji ratunkowych – skraca czas potrzebny do ratowania życia ludzi i mienia. Bardzo się cieszę, że od dziś jest także w państwa rękach – powiedział wojewoda pomorski Dariusz Drelich na spotkaniu z przedstawicielami starostw powiatowych, które otrzymały radiotelefony.
Jak podają służby prasowe wojewody, system łączności TETRA będzie wykorzystywany do komunikacji pomiędzy Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku a powiatowymi i miejskimi centrami zarządzania kryzysowego, dyspozytorniami medycznymi, Centrum Powiadamiania Ratunkowego oraz wyznaczonymi osobami. Dzięki radiotelefonom wzrosną możliwości operacyjne pracowników zarządzania kryzysowego, a to według przedstawicieli rządu ma się przełożyć się na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców województwa.
Na terenie powiatu wejherowskiego działa Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego. Do jego zadań należy: pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego; współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej; nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności; współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska; współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne; dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum; realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
Telefon całodobowy: 58 572 94 40, 531 736 455
raz
Fot. Redakcja