Nowa droga krajowa do gminy Choczewo!  - otoWejherowo.pl
24/11/2024
reklama
Aktualności

Nowa droga krajowa do gminy Choczewo! 

reklama
Nowa droga krajowa do gminy Choczewo! 

Jedenaście ofert wpłynęło w przetargu na sporządzenie dokumentacji pod budowę nowej drogi krajowej do gminy Choczewo w woj. pomorskim. Trasa ta ma usprawnić dojazd do regionu, w którym znajduje się preferowana lokalizacja pierwszej polskiej elektrowni jądrowej („Lubiatowo-Kopalino”). Droga, która połączy przyszłą drogę ekspresową S6 na węźle Łęczyce z gminą Choczewo, będzie jednojezdniowa, o parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Jest to klasa obowiązująca na nowych drogach krajowych, niebędących drogami szybkiego ruchu.

Dokumentacja przetargowa została podzielona na dwa zadania, które będzie realizował ten sam wykonawca wyłoniony w drodze przetargu. Zadanie nr 1 obejmuje przygotowanie dokumentacji dla odcinka drogi krajowej od elektrowni jądrowej w preferowanej przez spółkę Polskie Elektrownie Jądrowe lokalizacji „Lubiatowo-Kopalino” do drogi wojewódzkiej nr 213 (DW213). Przewidziany czas realizacji to 30 miesięcy. Zadanie nr 2 obejmuje sporządzenie dokumentacji dla odcinka od DW213 do węzła Łęczyce na drodze ekspresowej S6 Leśnice – Bożepole Wielkie (jest obecnie w realizacji w systemie Projektuj i buduj). Na to zadanie przewidziano ok. 32 miesięcy.

reklama

Kwota, jaką inwestor zamierzamy przeznaczyć na sfinansowanie koncepcji programowej z wariantowaniem przyszłej drogi krajowej, wynosi 14,66 mln zł. Po przetargu stanęły:

  1. Europrojekt Gdańsk – 9 019 959,00 zł
  2. Transprojekt Gdański – 10 839 990,00 zł
  3. Multiconsult Polska – 11 863 350,00 zł
  4. Lafrentz Polska – 13 556 020,65 zł
  5. Trakt – 14 377 470,00 zł
  6. Schuessler-Plan Inżynierzy – 14 637 000,00 zł
  7. Databout – 15 805 500,00 zł
  8. TPF – 16 333 170,00 zł
  9. Mosty Katowice – 17 432 790,00 zł
  10. Ivia – 17 466 000,00 zł
  11. Mosty Gdańsk – 17 606 835,00 zł

Oferty zostaną teraz sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 %) oraz doświadczenia zespołów: projektowego (20 %), środowiskowego (10 %) i geologicznego (10 %).

zdjęcie: GDDKiA o/Gdańsk