Drogowcy nieustannie pracują przy budowie drogi ekspresowej S6, czyli tzw. Trasy Kaszubskiej. Jej kluczowy odcinek powstaje na terenie Gdyni. Mowa o węźle komunikacyjnym Wielki Kack. Zmiany widać także na ul. Chwaszczyńskiej oraz na przecięciu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Nowowiczlińską.
Trasa budowana jest jednocześnie w wielu odcinkach. W ramach inwestycji w Gdyni powstaje duży węzeł komunikacyjny – Gdynia Wielki Kack. Metamorfozę przechodzi także ul. Chwaszczyńska – wyjazdowo-wjazdową drogę, która łączy Gdynię z Kaszubami.
– Obecnie na budowie drogi ekspresowej S6 między Szemudem a Gdynią jest prowadzony szeroki asortyment prac budowlanych. Na odcinku pozamiejskim budowane są wykonywane podbudowy dróg dojazdowych, na trasie głównej prace skupiają się na umacnianiu rowów i pracach brukarskich, na obiektach wykonywane są prace bitumiczne. W pobliżu Trójmiasta, gdzie są zlokalizowane dwa węzły zespolone – Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack prowadzone są roboty na licznych obiektach mostowych, w tym na wiaduktach nad ulicami Chwaszczyńską i Nowowiczlińską. Oprócz tych bardziej widocznych prac wykonywane są budowy i przebudowy infrastruktury podziemnej, których na terenach mocno zurbanizowanych jest bardzo dużo. Inwestycja zmierza ku końcowi, choć utrudnień na jej budowie na razie nie będzie mniej. Pod koniec czerwca br. Trasa Kaszubska ma być przejezdna dla samochodów – mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obecnie trwają prace nad budową nowych wiaduktów w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. Latem ubiegłego roku drogowcy wybudowali dwie nowe przeprawy nad ul. Chwaszczyńską. To pozwoliło im rozebrać istniejące do tej pory wiaduktu, stanowiące część obwodnicy. Teraz robotnicy stawiają konstrukcje na nowo. Przecinać one będą dwie jezdnie: ul. Chwaszczyńską, która w tym punkcie będzie zdecydowanie poszerzona oraz drogę stanowiącą element węzła, za pomocą której jadać od strony Karwin i centrum miasta dostaniemy się na Obwodnicę Trójmiasta w kierunku Gdańska i autostrady A1.
Węzeł Wielki Kack obejmuje także nieco mniejszy węzeł zjazdowo-wjazdowy. Znajduje się on w miejscu, w którym Obwodnica Trójmiasta krzyżuje się z ul. Nowowiczlińską. Kierowcy jadący z Dąbrowy, Chwarzna-Wiczlina czy Karwin będą mogli skorzystać z niego, bez konieczności wjeżdżania na główną część węzła Wielki Kack.
W tym miejscu powstały już pasy zjazdowe i wjazdowe zarówno od strony Gdańska, jak i Chyloni, a także dwa nowe wiadukty, które poszerzyły obwodnicę. Drogowcy rozebrali dawne wiadukty Obwodnicy Trójmiasta w tym punkcie, a w ich miejsce wznieśli nowe. Prace przy nich są obecnie na ukończeniu.
Droga wjazdowa – dzięki której kierowcy z Dąbrowy czy Chwarzna-Wiczlina będą mogli włączyć się do ruchu na Obwodnicy Trójmiasta w kierunku Gdańska – jest w trakcie prac budowalnych.
Ul. Chwaszczyńska została poszerzona i zyskała nową nawierzchnię. Na odcinku między Obwodnicą Trójmiasta a ul. Rdestową, na wysokości ul. Szafranowej, znajduje się tymczasowe rondo. Dzięki niemu ruch może się odbywać w wielu kierunkach. Pojedziemy zatem do Chwaszczyna i na Kaszuby, a także do centrum. Nowy wjazd poprowadzi na Obwodnicę Trójmiasta w kierunku Gdańska. Z kolei nowy wiadukt – do Chwarzna, portu czy Chyloni.
Na dalszym odcinku ulicy – w stronę Chwaszczyna i wyjazdu z Gdyni – trwają szeroko zakrojone prace. Jezdnia będzie tu znacznie poszerzona. Drogowcy przygotowują obecnie teren pod kolejne pasy ruchu. Uwagę warto zwrócić na miejsce, w którym ul. Chwaszczyńska krzyżuje się z ulicami Rdestową i Krzemową. Dotychczasowe skrzyżowanie praktycznie przestało istnieć, a ruch obywa się na zmienionych zasadach z wykorzystaniem ul. Starochwaszczyńskiej przy bazie PKM Gdynia jako jednokierunkowej. Wszystko z powodu dużej przebudowy wspomnianego skrzyżowania. W tym miejscu ul. Chwaszczyńska będzie nieco obniżać swój przebieg. Nad nią przerzucony zostanie wiadukt, którym docelowo przejedziemy z ul. Rdestowej na ul. Krzemową. Drogowcy właśnie pracują nad jego konstrukcją.