Po intensywnych testach trwających przez ostatnie trzy miesiące, system rowerów miejskich Mevo 2.0 jest już w pełni funkcjonalny i gotowy do uruchomienia w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot, obejmującym także miasta takie jak Rumia i Reda.
Testy rozpoczęły się od skromnej floty 100 rowerów, stopniowo rozszerzając się do 250, aż osiągnęły pełną liczbę czterech tysięcy jednośladów. Hiszpańska firma City Bike Global, będąca operatorem systemu, z powodzeniem przeszła testy, co umożliwiło rozpoczęcie korzystania z Mevo jeszcze przed sezonem zimowym.
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród użytkowników z szesnastu gmin podczas testów przynoszą optymistyczne wnioski. 96,5 proc. respondentów uważa, że rower miejski jest potrzebny w obszarze metropolitalnym. Dodatkowo, większość osób pozytywnie oceniła wspomaganie napędu elektrycznego, komfort korzystania z elektrycznych jednośladów oraz ich popularność wśród mieszkańców.
Jednakże, część użytkowników zauważyła potrzebę poprawy aplikacji, która została uznana za nieintuicyjną przez 20 proc. ankietowanych. Twórcy systemu zapowiadają prace nad usprawnieniem interfejsu aplikacji, aby zapewnić bardziej intuicyjne korzystanie.
Sezon zimowy nie przynosi zastoju – choć liczba rowerów zostanie zmniejszona o połowę, nadal będzie dostępna znaczna flota elektrycznych jednośladów i rowerów tradycyjnych, umożliwiając mieszkańcom korzystanie z systemu również w okresie chłodniejszym.
Oferta abonamentowa obejmuje różnorodne opcje dostosowane do potrzeb użytkowników, zarówno miesięczne jak i roczne abonamenty, jak również możliwość płacenia za minutę jazdy. Pieniądze z abonamentów będą przekazywane na rzecz Obszaru Metropolitalnego, wspierając lokalne inicjatywy.
Podczas testów Mevo cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Średnio, jeden rower był wypożyczany aż dziesięć razy dziennie, co stanowiło znacznie więcej niż średnia europejska. Uczestnicy testów odbyli ponad 563 tysiące podróży, pokonując łącznie ponad dwa miliony kilometrów.
Zdjęcia: Miasto Rumia