Od 28 października br. każdy mieszkaniec Wejherowa, który m.in. rozlicza w mieście podatek dochodowy, może być posiadaczem Wejherowskiej Karty Mieszkańca. Dzięki niej będzie można skorzystać z miejskich obiektów kultury, sportu i rekreacji na korzystniejszych warunkach oraz ze zniżek i ulg oferowanych przez lokalnych przedsiębiorców.
Podczas konferencji, która odbyła się w Filharmonii Kaszubskiej zaprezentowano Wejherowską Kartę Mieszkańca, wręczono pierwszą Kartę, a także zaprezentowano, jak poprawnie wypełnić wniosek. W konferencji uczestniczyli przedstawiciele 23. Partnerów – lokalnych przedsiębiorców, którzy dołączyli do Wejherowskiej Karty Mieszkańca oraz 5. głównych Partnerów, wśród których jest Filharmonia Kaszubska, MZK sp. z o.o., ZUK sp. z o.o., Miejska Biblioteka Publiczna oraz Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2, przy którym znajdują się: kryta pływalnia i zadaszone lodowisko. To dzięki nim mieszkańcy będą mogli korzystać z zaoferowanych przez nich systemów rabatowych.
– Wejherowska Karta Mieszkańca to nowy projekt, który powstał dla mieszkańców i wspólnie z mieszkańcami– powiedział prezydent Wejherowa Krzysztof Hildebrandt. – Naszym zamierzeniem jest, aby wejherowianie w zamian za to, że płacą tu podatki, przez co współfinansują inwestycje, życie kulturalne i sportowe miasta, dostali możliwość korzystania z oferty miejskiej na lepszych warunkach, do czego serdecznie zachęcam. Karta oferuje bowiem nowe możliwości. Chciałbym, aby ta inicjatywa nas spajała, budowała naszą tożsamość lokalną i dumę. Mam nadzieję, że Wejherowska Karta Mieszkańców będzie się dalej rozwijała i zachęcimy nowych Partnerów, żeby dołączyli do programu. Każdy z nas może być ambasadorem Wejherowa. Zachęcam wszystkich wejherowian do rejestracji i korzystania z Karty Mieszkańca!
Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta ds. rozwoju miasta, przybliżyła szczegóły Pakietu Eko i Bezpłatnej Komunikacji.
– Karta, oprócz tego, że zapewnia szereg zniżek i profitów stworzonych specjalnie dla mieszkańców Wejherowa, może pełnić funkcję e-biletu – mówi Beata Rutkiewicz. – Zamiast posiadania biletu MZK i Karty Mieszkańca na jednym nośniku, mamy jedną kartę lub aplikację mobilną z biletem – którą noszę zawsze przy sobie w swoim telefonie. Kolejnym Pakietem, który proponujemy Mieszkańcom jest Pakiet Eko, który pełni funkcję łatwego i szybkiego sposobu weryfikacji mieszkańca w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. W przyszłości Pakiet EKO będzie również pozwalał na ewidencjonowanie ilości odpadów budowlanych i rozbiórkowych jaką w danym roku mieszkaniec może pozostawić w Punkcie bezpłatnie. Karta Mieszkańca to program, który będzie się zmieniał, ewoluował. Trwają prace nad wprowadzeniem Karty do systemu Parkowania.
Justyna Ostrowska, wejherowska radna, jedna z inicjatorek Wejherowskiej Karty Mieszkańca podkreśla, że miasto uruchamiając Kartę wspomaga lokalnych kupców i przedsiębiorców, a mieszkańcom daje możliwość poznania nowych miejsc na mapie miasta. Uczestnictwo w programie to także pomoc w promocji nowych i młodych firm.
– Jestem przedsiębiorcą oraz uczestniczę w życiu samorządowym naszego miasta, dlatego wiem, jak ważne jest, aby wydane przez naszych mieszkańców pieniądze wracały do naszego miasta w postaci podatków – mówi Justyna Ostrowska. – Takie działania są korzystne dla każdej ze stron. Klient dostaje rabat, miasto otrzymuje podatki, a lokalny przedsiębiorca ma sprzedaż i reklamę. Dla każdego przedsiębiorcy przystąpienie do Karty Mieszkańca to nie tylko dodatkowa reklama, ale wspomaga sprzedaż w rodzimych firmach prowadzonych przez mieszkańców naszego miasta.
System obsługujący Program Wejherowskiej Karty Mieszkańców wprowadziła firma prowadzona przez mieszkańców Wejherowa – Qb sp. z o.o.
W inauguracji Wejherowskiej Karty Mieszkańca wzięli udział mieszkańcy Wejherowa, przedstawiciele stowarzyszeń działających w mieście oraz Bogusław Suwara, sekretarz miasta i wejherowscy radni: Jacek Gafka – Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa, Leszek Szczypior – Wiceprzewodniczący Rady Miasta oraz Dorota Chodubska, Justyna Ostrowska, Bartłomiej Frey, Tomir Ponka, Piotr Bochiński.